“Playboy” jau sen ir daļa no pasaules vīriešu privātās dzīves. 1953. gadā Hjū Hefners strādāja kā populārā amerikāņu vīriešu žurnāla “Esquire” tekstu autors, un plānoja pieprasīt izdevniecībai 5$ paaugstinājumu. Izdevniecība šo lūgumu noraidīja, kā rezultātā Hefneram radās ideja par sava žurnāla izveidi. Viņš iekrāja 8000$ (tostarp 1000$ viņš aizņēmās no savas mātes), lai izveidotu “Playboy” pirmo numuru.
Pirmā vāka modele – Merilina Monro
Pirmais izdevums ar ikoniskās Merilinas Monro foto uz vāka tika pārdots 54 000 eksemplāros, un žurnāls vienā mirklī kļuva par hitu. Tā kā fotogrāfijas ar pašu Monro bija no kādas senākas fotosesijas, Hefners aktrisi tā arī nekad dzīvē nesatika, toties viņš 1992. gadā par 75 000 dolāru iegādājās apbedīšanas vietu, kas atrodas tieši blakus viņas kapam.
Augot popularitātei, “Playboy” centās saglabāt izsmalcinātību, un tādu rakstnieku kā Artura Klārka un Vladimira Nabokova daiļliteratūra mijās ar sieviešu kailajām krūtīm, turklāt vēlāk rakstiem pievienojās arī slavenu mākslinieku karikatūras.
Žurnāls piedāvāja ikmēneša intervijas ar sabiedrībā zināmām personām, piemēram, māksliniekiem, ekonomistiem, komponistiem, filmu režisoriem, politiķiem un sacīkšu automašīnu vadītājiem. Visapspriestākās un augstāk novērtētās intervijas ir bijušas ar Mārtinu Luteru Kingu, Stīvu Džobsu, Džonu Lenonu un daudzām citām ievērības cienīgām personībām.
Neskatoties uz to, ka “Playboy” atradās 20. gadsimta 60. gadu seksuālās revolūcijas priekšgalā, nācās arī pasvīst, jo neilgi pēc tam tika izdotas jaunākas un strauji augošas publikācijas, piemēram, “Penthouse” un vēlāk “Hustler”. Hefners mazu brīdi mēģināja rotaļāties ar daudz izteiksmīgākiem attēliem, bet beigu beigās izvēlējās pieturēties pie gaumīgākas pieejas.
Pienākot 1970. gadiem, aptuveni viena ceturtā daļa Amerikas vīriešu regulāri iegādājās “Playboy”. 1972. gadā žurnāla tirāža sasniedza pirmo ievērojamo kāpumu, pārsniedzot 7 miljonus pārdotu žurnālu.
Bet, diemžēl, slavas laiki jau sen ir pagājuši. Tiešsaistes pornogrāfijas popularitāte un tādi vīriešu žurnāli kā “Maxim” un “FHM” ievērojami pazemināja “Playboy” statusu. Pagājušajā gadā tika pārtraukta “Playboy” žurnālu drukāšana, un zīmols transformēja savu biznesa modeli. Tagad enerģija tiek novirzīta seksuālās labklājības, apģērbu un spēļu industrijām. Populārais zaķīša logo tagad ir ieraugāms gan uz apakšveļas, gan datorspēlēm un dažādiem kosmētikas līdzekļiem.
Ikoniskais zaķīša logo
“Playboy” ikoniskais talismans, stilizēts zaķa siluets, kurš valkā smokinga tauriņu, tika ieviests jau žurnāla otrajā numurā. Hefners sacīja, ka izvēlējies zaķi tā “humoristiskās seksuālās pieskaņas dēļ”, kā arī tāpēc, ka attēls bija “neparasts un rotaļīgs”. Jautrais zaķis ātri vien kļuva par populāru vīriešu kultūras simbolu, vienlaicīgi kļūstot par ienesīgu “Playboy” tirdzniecības ieņēmumu avotu.
Hjū Hefnera dzīve pidžamā
Hjū Hefners nodzīvoja aizraujošu dzīvi. Viņš uzturējās savā slavenajā Playboy savrupmājā, kas teorētiski piederēja Playboy Enterprises uzņēmumam, tādēļ viņš savu savrupmāju īrēja par smieklīgiem 100 dolāriem gadā. 2016. gadā ēka tika izlikta pārdošanā. Kad to nopirka, Hefners nevēlējās pārvākties, tāpēc tagad viņam nācās maksāt par īri 1 miljonu dolāru gadā. Zīmīgi, ka Playboy tēvs nomira gadu vēlāk, 91 gada vecumā, no asinssaindēšanās.
Savulaik Hefners pastāstīja Daily Mail, ka viņš jaunībā bija izlēmis līdz kāzām nenodarboties ar seksu un taupīties savai jaunajai sievai. Kad tas beidzot notika, viņam bija 22 gadi, taču viņa pirmā sieva Mildreda Viljamsa atklāja, ka krāpusi viņu, kamēr viņš dienēja armijā. “Tas bija briesmīgākais brīdis manā dzīvē,” atklāja Hefners. Pārītis nodzīvoja kopā 10 gadus, un viņiem bija divi bērni. Pirms nāves Hefners sacīja, ka dzīves laikā ir pārgulējis ar vairāk nekā 1000 sievietēm.
Hefnera ikoniskais ģērbšanās stils aizsākās 1960. gadu beigās. Tajā brīdī Playboy guva lielus panākumus, un Hefners pārcēla savu biroju uz guļamistabu. Tad viņš saprata, ka var šādi ģērbties visu dienu. Tiek ziņots, ka viņam piederēja vairāk nekā 200 pēc pasūtījuma izgatavotas smokinga jakas un pidžamas.
- 18. GADSIMTA ceļvedis seksa pozās
- Kā “OnlyFans” palīdz sportistiem gūt peļņu, popularitāti un sazināties ar faniem
- Intīmas attiecības: izpētiet jutekliskas pozas dziļākām saitēm
- Zinātnieki atbild, kas ir veselīgāk orālā seksa laikā: izspļaut vai norīt
- Pastāv viens galvenais iemesls, kas ietekmē sieviešu apmierinātību guļamistabā
Jānis Jansons
Es bij vīlies kad iznāca pirmais lv playboy. Žurnāla vizītkarte tomēr ir smuki pliki zaķi, nevis vienkārši smuki zaķi.
Kaut kas
Smuki pliki zakji bija citos zurnālos. Playboy palika tiem, kas nav tik ljoti seksuaali noruupejusies
Viedoklis
zurnals nepatika. ne isti ko lasit, ne isti ko redzet. Tad jau FHM labaak.
Gramatiks
Forši, ka uz vāka žurnāls nosaukts par “Vīriešu dzīvestila žurnālu”, nevis pareizi – dzīvesstila.